Algemene Voorwaarden
en info over de bedenktijd, geschillen etc
En info over annuleren, kortom je bedenktijd etc
In het kort:
De voorwaarden van het huren van de Silent Disco Club zijn niks spannends, als je ‘t heel, compleet en op de afgesproken tijd terug brengt, dan is er niks aan de hand. De meest gestelde vraag is, wat kost het als een koptelefoons mist of stuk is, dat is €35,-.
Alle huurprijzen, tenzij anders vermeld, zijn per dag inclusief BTW.
Iets langere versie in Jip en Janneke taal:
BEDENKTIJD / HERROEPINGSRECHT:
Als je wilt annuleren, ook geen probleem, dat kan tot 24u van tevoren, tenzij je ’t per post besteld, dan geldt een andere annuleringstermijn, namelijk 24u voordat we ’t op de post doen, dat is normaal tussen 3-7 werkdagen voor de huurdag, afhankelijk van of er een weekend, feestdagen of andere bijzondere dagen tussen zitten.
Is het al op de post en je wilt ’t alsnog annuleren, dat kan, maar dan zijn de verzendkosten voor de retourzending voor je eigen rekening.
Voor feestdagen worden afwijkende annuleringstermijnen en wel een annuleringstarief gehanteerd van 10% tot 120u (5 dagen), 25% tot 48u (2 dagen), daarna 50% ivm de populariteit van die dagen.
–> Uitzonderingen zijn Koningsnacht, -dag en Oud & Nieuw. Die dagen hebben ook weer afwijkende annuleringsvoorwaarden, namelijk 100% annuleringskosten, dat zijn namelijk dagen dat we meestal per definitie uitverkocht zijn!
De annulering moet per email gedaan worden en dan zullen we per mail aan je doorgeven dat we ‘m ontvangen hebben, ons antwoord is dan de bevestiging dat het geannulleerd is.
TIP! Je kunt bijv een optie nemen op de koptelefoons als je ’t nog niet wilt vastleggen.
ALGEMENE VOORWAARDEN:
BETALING: De betaling is vooraf, inclusief de borg. De borg is afhankelijk van het totaal bedrag van de te huren set en begint bij €50,-.
De borg krijg je achteraf binnen 5 werkdagen gelijk weer teruggestort na controle van de Silent Disco set en als alles in orde is.
Alle huurprijzen, tenzij anders vermeld, zijn per dag inclusief BTW.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle communicatie van de Silent Disco Club zoals offertes, facturen en overeenkomsten voor onze verhuur, verkoop, producten en diensten. De Silent Disco Club kan ten alle tijden de voorwaarden wijzigen, die wijzigingen zijn uiteraard niet geldig voor al gesloten overeenkomsten.
Op alles, zoals offertes, diensten, facturen en overeenkomsten etc is het Nederlands recht van toepassing, tenzij de opdrachtgever woonachtig is in het buitenland. In het laatste geval geldt het Europese koopverdrag.
In het geval van betaling naderhand op basis van facturering, voor bedrijven, geldt onze betalingstermijn van 14 dagen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
SCHADE: Is er iets stuk of mist iets, dit zijn dan dit voorbeelden van de kosten:
Koptelefoon of ontvanger €35
Zender €90-250 (bedrag is afhankelijk van welke zender je hebt)
Mixer €95-2000 (bedrag is afhankelijk van welke mixer je hebt, de kleine mixers zijn bijv €95-150)
Kabels €7,50-30 (bedrag is afhankelijk van welke kabel je hebt, standaard Silent Disco kabels zijn bijv €7,50-15)
Koffer €20-75 (bedrag is afhankelijk van welke koffer je hebt)
Microfoon €110-850 (bedrag is afhankelijk van welke microfoon je hebt, simpele bedrade is bijv €110)
De prijzen van andere apparatuur en aanverwante zaken zijn op aanvraag te krijgen.
STAAT VAN HET GEHUURDE: Van degene die het huurt, wordt verwacht dat die de spullen bij aankomst op de plek van het event alles gelijk checkt, of het compleet is en naar behoren werkt. Mocht er iets mis zijn, laat dat dan gelijk weten aan ons, zodat we ’t samen netjes kunnen oplossen. Achteraf kunnen we er niks meer aan doen en is niet te bewijzen dat het niet tijdens het event is gebeurd.
Indien storingen of gebreken in of aan de gehuurde apparatuur niet direct of in het geheel niet vooraf worden gemeld aan ons, ben je zelf volledig aansprakelijk voor alle schade die daarvan het gevolg zal zijn.
Het is niet toegestaan zelf storingen te verhelpen en/of reparaties uit te voeren aan de gehuurde apparatuur, tenzij dat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen. Het is bijv ook niet toegestaan stickers op de apparatuur te plakken, alle kosten die daarbij komen qua schoonmaak, vervanging, schade etc, worden bij jullie verhaald.
Heb je de schade zelf toegebracht aan de apparatuur, kortom door misbruik, en moet het gerepareerd of vervangen worden, dan verhalen we de kosten vd reparatie of vervanging tegen nieuwwaarde bij je, zonder aanmaningen. En we rekenen 50% van de huurprijs per elke extra dag, die nodig is voor de reparatietijd of anders levertijd voor nieuwe apparatuur voor de vervanging bij total-loss.
Bij enig vermoeden van misbruik tijdens de huurperiode, hebben wij het recht de huur per direct op te zeggen en de spullen in te nemen, zonder restitutie van de huursom. De borg wordt pas (evt gedeeltelijk) teruggestort na onderzoek op schade.
Het is niet toegestaan om de koptelefoons door te verhuren, te verpanden of verkopen etc, zonder nadrukkelijke toestemming van De Silent Disco Club!
AFHALEN: Ben je te laat bij het afhalen dan is dat geheel voor je eigen rekening en risico. De huurprijs is te allen tijde verschuldigd over de schriftelijk overeengekomen huurperiode. Soms is er een alternatief te regelen, al dan niet tegen meerprijs mocht het nodig zijn.
Zijn wij ingehuurd door jou om de apparatuur te brengen, dan doen wij ons best om dat binnen te tijden te doen die afgesproken zijn. Mocht dat door onvoorziene omstandigheden niet lukken, dan zijn wij niet aansprakelijk. Uiteraard gaan wij dan wel onze uiterste best doen om het op te lossen naar tevredenheid!
RETOUR: De koptelefoons en andere apparatuur moeten de eerste werkdag na het feest/event weer teruggebracht worden, of op de post gedaan worden, tenzij van tevoren anders is afgesproken met ons. Doe je dat netjes, dan voorkom je dat er extra kosten in rekening gebracht moeten worden, omdat we de koptelefoons misschien alweer doorverhuurd hebben aan de volgende huurder en die daardoor geen feestje kan vieren.
Je hebt recht om aanwezig te zijn bij het inspecteren van de apparatuur.
Zijn wij ingehuurd om te spullen op een bepaald tijdstip op te halen, dan verwachten we dat het op het afgesproken tijdstip klaar staat, op dezelfde manier ingepakt zoals het gebracht is. Elk half uur dat we moeten wachten, berekenen we achteraf als wachttijd met een uurprijs van 60,-/u ex btw, in gaande na 15min wachten. Idem dito, als de spullen nog ingepakt en verzameld moeten worden door ons, voordat we ’t mee kunnen nemen, dan geldt dezelfde prijs als de wachttijdprijs.
De ophaaltijd aanpassen kan evt in overleg en het hangt van de omstandigheden af of daar een meerprijs voor zal worden gerekend.
PER POST: Wanneer een Silent Disco set en/of aanverwante apparatuur per post verzonden wordt, dan doen we dat aangetekend, dan is het verzekerd tot €500,- of evt als uitzondering, verzekerd (tot een bedrag van €5000). Als jullie het terugsturen aan ons, dan moeten jullie het ook aangetekend aan ons retourneren, dat is van tevoren standaard al afgesproken, ook qua huurtarief. Is het als ‘standaard’ pakket verstuurd, dan is het NIET verzekerd. Mocht er dan iets misgaan, dan wordt alle schade op jullie, de huurder, verhaald.
INBESLAGNAME: Worden de koptelefoons in beslag genomen door de politie, bij het houden van het feest, vanwege welke reden dan ook, dan worden alle bijkomende kosten verhaald op jullie, de huurder.
– Denk daarbij aan de vervoerskosten van het ophalen bij de politie.
– Extra dagen verhuur, 100% per extra dag ipv de normale staffelprijzen.
– Kosten voor het inhuren van externe koptelefoons, die we moeten inhuren, omdat de onze niet beschikbaar zijn voor verhuren door de inbeslagname.
– Evt externe onvoorziene kosten die er nog bij komen.
– De huurder is verplicht te allen tijde de Silent Disco Club vrije toegang te verschaffen tot de plek waar de gehuurde apparatuur zich bevindt, om de toestand van die apparatuur te laten inspecteren, door de Silent Disco Club, bij vermoeden van misbruik.
FAILLISSEMENT: In het geval dat jullie als huurder failliet worden verklaard of welke vorm dan ook waarbij onze spullen in beslag genomen dreigen te worden, vervalt de overeenkomst per direct en kunnen wij de gehuurde goederen en aanverwante zaken gelijk opeisen, zonder dat rechterlijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist.
AANSPRAKELIJKHEID: De persoon en/of het bedrijf waar we contact mee hebben en de afspraken mee gemaakt zijn, die/dat is verantwoordelijk/aansprakelijk voor alle gevolgen en evt schade van de huur.
PRIJSSTELLING: De prijzen kunnen ten alle tijden gewijzigd worden, tenzij ze al vaststaan in een overeenkomst.
Kortingen zoals staffelkortingen etc, zijn alleen geldig bij betaling binnen de betalingstermijn die afgesproken is. Indien niet aan deze voorwaarde wordt voldaan, zal de korting komen te vervallen, tenzij door beide partijen schriftelijk anders overeengekomen is.
VERZEKERING: De huurder krijgt de spullen mee in de verstrekte koffers etc. Het vervoer daarvan is geheel voor eigen rekening en risico. Als de apparatuur zit ingebouwd, dan is het niet toegestaan om de spullen zonder toestemming van de Silent Disco Club eruit te halen. Evt schade aan de apparatuur valt onder de aansprakelijkheidsverzekering van de huurder.
GEHEIMHOUDING: We verwachten dat de afspraken die gemaakt worden, over prijzen, op maat gemaakte voorwaarden, werkwijze, offertes en aanverwante zaken, geheim gehouden worden en dus niet gedeeld worden met anderen, in welke vorm dan ook.
TEVREDEN? Als je tevreden was, dan waarderen we ’t als je een positieve review kunt achterlaten op bijvoorbeeld de Facebook Pagina van De Silent Disco Club en ook ‘m te liken natuurlijk of op Google Reviews.
GESCHILLEN / KLACHTENBEHANDELING:
Als je niet tevreden was over onze verhuur, zouden we het graag zelf eerst horen waarom, daar leren we van! Dat kan altijd gebeuren natuurlijk, we werken met mensen. Tot nu toe hebben we ’t altijd zelf kunnen oplossen met de huurder als er iets mis ging.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”
DOWNLOADEN ALGEMENE VOORWAARDEN:
De algemene voorwaarden zijn via deze link te downloaden als PDF bestand.
Om een PDF te kunnen openen en lezen is Adobe Acrobat Reader nodig, heb je die nog niet, dan kan je die hier downloaden!